Wetstuff

Wetstuff

2008-10-01

SAIL ... Volvo Ocean Race ... ONLINE

bild: Sailonline-loggo

Seglingssäsongen IRL är nog definitivt över nu, men i den virtuella världen finns inga sådana begränsningar, så nu är det dags för Volvo Ocean Race med Sailonline.org, gå in och registrera dig, träningen är redan i full gång inför inport race no:1 i Alicante, som startar nu på lördag.

Obs! kan vara starkt beroendeframkallande, men det är rätt kul och jag är ganska säker på att man blir en bättre seglare av det, och glöm "The Official VOR Game" där det till och med kostar pengar att ha en fungerande båt!!!??? ... Nä, det är definitivt Sailonline som gäller här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så vilka folkbåtsseglare kommer att vara med runt jorden denna gång?
Sist var det Mats Hansson, Göran Börjesson, Näslund och undertecknad om jag inte minns fel.
Meddela båtnamn så vi kan hålla koll på varandra......
ps. Ni skall veta att Björfjäll är giftig på sailonline spelet!!!! Senast blev han 2:a i hård fight med de bästa. Själv seglade jag mest på grund.....;-(

// Peter

Pär B sa...

I Sailonline.org spelet har jag skymtat Hansson (matsfolke), Peter K (SWE1301) och mig själv (wetstuff), hur det är i det andra spelet vet jag inget om ... ännu, jag kanske motvilligt släpper ut en båt där med (som antagligen kommer att överges på Atlanten).
ps. Du är inte heller helt kass på Sailonline Peter, jag vill minnas att du har några riktigt bra placeringar, strax utanför pallen. ds.

Anonym sa...

22 timmar in i racet och Wetstuff (Björfjäll) är på 85:e plats, Swe1301 (undertecknad) är på 108:e och Matsfolke (Mats Hansson) är på 262:a plats. Lång väg kvar och just nu blåser det i princip ingenting och vi väntar på ett 180grader vrid.....

// Peter