Wetstuff

Wetstuff

2010-03-11

"MiniFolkbåten"... MF


Bäste Seglarvän,

Tillåt mig presentera en ny båt MF, eller "minifolkbåten" - den nya dagseglaren för riktiga seglare !  Idén föddes förra sommaren under "Gold Cup" för Nordiska Folkbåtar i Marstrand. Många seglare noterade de läckra Folkbåtarna som kom kryssande genom hamnen efter dagens kappseglingar. Det var beundrande blickar och många kommentarer hördes om hur snygg och välproportionerad denna konstruktion från början av 1940-talet är!

Min bror Sture och jag bestämde oss då för att vi skulle gå vidare och utveckla en ny båt på samma koncept. Resultatet är en dagseglare med övernattningsmöjligheter, MF-båten, " minifolkan" . Produktionen har just startat, vi håller f.n på med pluggar och modeller, som fräses ut i full skala i CAD /  3D teknik, som garanterar 100 %-ig jämnhet och liksidighet. Det är en otrolig precision i denna teknik vilket borgar för hög kvalitet och finish i alla detaljer.

Båtarna byggs av Nicanders Båtvarv i Lysekil, ett välrenomerat båtvarv med stor erfarenhet och jag ansvarar för försäljningen i västra Sverige. Jag bifogar tills vidare en Pdf-broschyr, tills hemsidan www.seglamf.se är färdig, vilket blir under början av mars månad. Titta på denna och kom gärna tillbaka om du eller någon du känner skulle vara intresserad av en läcker liten dagseglare till sommaren ! Priset.......280.000:- för standardutrustad båt inkl. moms !
Knappast mer än vad en styrpulpetbåt med utombordare kostar idag.....

Seglarhälsningar,

Jörgen

Posted via email from Sailing on Posterous

0 kommentarer: